Włącz nową funkcję i zarabiaj więcej w WhitePress® – publikacje o treściach wrażliwych

23 sie 2022

Platforma WhitePress® wprowadza możliwość wyszukiwania portali, na których można publikować artykuły o tzw. treściach wrażliwych. Oznacza to, że jako Wydawca możesz wybrać i zaznaczyć w ustawieniach te obszary tematyczne, które jesteś skłonny publikować, oczywiście z możliwością weryfikacji każdego zamówienia. Dzięki temu będzie do Ciebie spływać więcej zleceń publikacji, a Twoje zarobki wzrosną.

Publikacje z treściami wrażliwymi w WhitePress

Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Dowiedz się, czym są tematy wrażliwe, na co trzeba uważać przy publikowaniu takich treści oraz jak zaznaczyć w panelu Wydawcy chęć otrzymywania zamówień z wybranych tematyk, by być widocznym dla klientów w wyszukiwarce. 

Czym są tematy wrażliwe?

Tematy wrażliwe to treści związane z takimi branżami, produktami lub usługami, w przypadku których tradycyjnie rozumiana reklama jest zakazana lub musi spełniać określone wymagania prawne. Jednak nie taki diabeł straszny – reklamodawcy znają te zasady i zazwyczaj stosują się do nich, przygotowując treści do publikacji.

Wyselekcjonowaliśmy 6 grup tematów wrażliwych:

  • gry hazardowe (legalnie działające zakłady bukmacherskie),
  • olejki CBD,
  • erotyka,
  • produkty lecznicze i suplementy diety,
  • pożyczki,
  • kryptowaluty.

Ze względu na regulacje prawne dotyczące takich usług i produktów oraz odpowiedzialność Wydawcy, warto wiedzieć, na co zwracać uwagę w kontekście artykułów o treściach wrażliwych. Przygotowaliśmy dla Ciebie wskazówki, jakie informacje można publikować bez ryzyka przykrych konsekwencji prawnych.

Publikacja artykułów o treściach wrażliwych – o czym warto pamiętać

Rozwiejmy więc wątpliwości co do treści, które budzą tak wiele obaw Wydawców. Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje o zasadach dotyczących poszczególnych obszarów tematycznych.

Gry hazardowe

Niedozwolone jest publikowanie treści reklamowych i promocyjnych gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, gier na automatach oraz zakładów wzajemnych, z wyłączeniem zakładów wzajemnych, na których urządzanie został udzielone zezwolenie - z zachowaniem szczegółowych zasad określonych w ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

CBD

W Polsce legalne jest wprowadzanie do obrotu produktów zawierających CBD pod warunkiem, że zawierają one nie więcej niż 0,3% THC. Z uwagi na fakt, że CBD znajduje zastosowanie w szerokiej gamie produktów, np. w branży kosmetycznej, spożywczej czy suplementów diety, legalnie wprowadzone do obrotu produkty z CBD mogą być reklamowane na zasadach obowiązujących dla reklamy określonej kategorii towarów.

Erotyka

Reklama produktów branży erotycznej może być prowadzona z zastrzeżeniem zachowania ogólnych warunków dozwolonej reklamy, wskazanych w ustawie z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W odniesieniu do tej kategorii, należy zwrócić uwagę m.in. na obowiązujący zakaz reklamy sprzecznej z dobrymi obyczajami lub uchybiającej godności człowieka.

Produkty lecznicze i suplementy diety

Prowadzeniem reklamy produktów leczniczych mogą zajmować się wyłącznie: podmiot odpowiedzialny oraz podmiot działający na jego zlecenie, z zastrzeżeniem spełniania dodatkowych warunków określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne oraz w aktach wykonawczych.

Publikacje dotyczące suplementów diety o charakterze reklamowym nie mogą zawierać stwierdzeń, które mogłyby wprowadzić czytelnika w błąd, m.in. w zakresie właściwości reklamowanego suplementu, a także przypisywania suplementowi właściwości leczniczych lub właściwości zapobiegania chorobom bądź leczenia chorób. Reklama suplementów diety jest dozwolona na zasadach określonych m.in. w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia.

Pożyczki

W kontekście publikacji treści reklamowych dotyczących tego rodzaju produktów bądź usług ważne jest zapewnienie, aby treść reklamowa była rzetelna, niebudząca wątpliwości i nieprowadzająca w błąd.

Prawo bankowe zawiera także ograniczenie w zakresie możliwości używania w reklamie terminów „bank” oraz „kasa”. Co do zasady, określenia te zarezerwowane są wyłącznie do działalności prowadzonej przez bank, z pewnymi wyjątkami opisanymi w ustawie. Szczegółowe zasady dotyczące reklam pożyczek oraz innych produktów i usług finansowych, określone zostały w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe.

Kryptowaluty

Reklama kryptowalut jest dozwolona z zastrzeżeniem zachowania następujących zasad:

  • podmiot oferujący obrót kryptowalutami musi posiadać wpis do Rejestru działalności w zakresie walut wirtualnych;
  • treść reklamowa musi spełniać ogólne wymogi dotyczące reklamy, wynikające w szczególności z ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz z ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
  • treść reklamowa nie może dotyczyć działań niezgodnych z prawem.

 

Powyżej podaliśmy najważniejsze informacje, o których warto wiedzieć w kontekście legalności treści wrażliwych, aby jednak poznać pełen zakres prawnych ograniczeń, warto zapoznać się ze wszystkimi zasadami.

Przeczytaj szczegółowy opis zasad dotyczących reklamowania produktów/treści wrażliwych.
 

Pamiętaj, że jako WhitePress® nie udzielamy porad prawnych, dlatego w przypadku wątpliwości co do legalności zamówionych publikacji, należy zasięgnąć opinii podmiotów oferujących profesjonalną obsługę prawną.

Zaznacz w WhitePress®, jakie tematy publikujesz

Dzięki nowej funkcji w panelu Wydawcy możesz zadeklarować, jakie treści wrażliwe dopuszczasz do publikacji. Oczywiście nie zobowiązuje Cię to do realizowania wszystkich zamówień – bez wzlgędu na oznaczone preferencje zawsze możesz odmówić publikacji, zgodnie z regulaminem platformy.

Aby zgodzić się na publikację wybranych treści wrażliwych  i poinformować o tym Reklamodawców, należy zaznaczyć odpowiedni checkbox.

W tym celu zaloguj się na swoje konto WhitePress® i przejdź do edycji portalu:

Edycja portalu- screen


Wybierz zakładkę „Tematyka”:

Edycja portalu - tematyka - screen


Zaznacz wybrane checkboxy i zapisz zmiany:

Dopuszczanie treści wrażliwych - screen

To koniec – dzięki tym prostym trzem krokom dasz znać Reklamodawcom, że zgadzasz się na publikację z zakresu interesującej ich tematyki. 
 

Pamietaj, że masz prawo zgłoszać poprawki do zamówień! Jeśli masz wątpliwości lub nie zgadzasz się z treścią artykułu, zawsze możesz zgłosić w uwagach prośbę o poprawę treści i usunięcie budzących Twoje wątpliwości fragmentów lub odmówić publikacji. WhitePress® nie wyciąga żadnych konsekwencji wobec odmów – prosimy jednak, by wykonać je jak najszybciej, ponieważ w trosce o bezpieczeństwo Twoich zarobków pobraliśmy już środki z konta Reklamodawcy.

 

Zobacz także
Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.