Nowość w platformie GoodContent - zintegruj API i oszczędzaj swój czas

28 lip 2022

Regularnie zlecasz wiele tekstów? API GoodContent zostało stworzone w odpowiedzi na zapotrzebowanie takich użytkowników. Agencja Tarantula SEO współpracowała w procesie i jako pierwsza przetestowała rozwiązanie. Zapraszamy do zapoznania się z nową usługą i korzyściami, jakie może przynieść klientom platformy.

Wypróbuj API GoodContent

Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Czym jest API i jak działa?

API to – w polskim tłumaczeniu – Interfejs Programowania Aplikacji, który ma za zadanie umożliwiać współpracę różnych aplikacji w zakresie udostępniania określonego funkcjonowania. Innymi słowy, API to wirtualne połączenie, które umożliwia komunikację między aplikacjami.

W dobie Internetu rozwiązania API zyskały dużą popularność. Interfejs programowania aplikacji daje możliwość współdziałania ze sobą różnym systemom, dzięki czemu firmy mają możliwość integracji swoich usług z innymi firmami bez przygotowania od podstaw własnych rozwiązań.

Interfejs oprogramowania aplikacji daje możliwość przesłania zapytania oraz otrzymania informacji zwrotnej z serwera. W przypadku platformy GoodContent tym zapytaniem jest opłacenie i przesłanie zamówienia, a odpowiedzią zwrotną - otrzymanie wyników, czyli zleconych tekstów.

Co daje wprowadzenie API klientom GoodContent?

W związku z dużym zainteresowaniem i rozwojem platformy GoodContent utworzona została możliwość połączenia się z platformą GoodContent przez API - niedawno dodana możliwość podpięcia interfejsu. Dzięki API mamy możliwość skrócenia procesów zamawiania (w tym przypadku treści)

 

Zespół Tarantula SEO testował to rozwiązanie jako pierwszy – API już zbiera pozytywne opinie:

API GoodContent umożliwia nam skuteczne zamawianie treści, co zdecydowanie usprawnia proces publikacji mikroserwisów Tarantula SEO. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że ten produkt powstał.


Maciej Chmurkowski, prezes Tarantula SEO sp z o.o. 
www.tarantulaseo.com/blog/tarantula-seo-good-content-api/


Dzięki wprowadzeniu tego usprawnienia nie ma konieczności logowania się do platformy, aby dodać zamówienie lub sprawdzić i zatwierdzić wykonany tekst. To oszczędność czasu, a zatem ukłon w stronę klientów, którzy dążą do automatyzacji i optymalizacji działań oraz ograniczania liczby narzędzi. Jedynie w przypadku zasilenia konta klient musi zalogować się do platformy – reszta procesów odbywa się za pośrednictwem API.

Od teraz klienci GoodContent mogą więc w łatwy i szybki sposób:

  • Wystawić zamówienie na tekst lub wiele tekstów.
  • Sprawdzić status realizacji tekstu:

- tekst na liście zamówień (oczekujący na rezerwacje przez copywritera)
- tekst zarezerwowany (Copywriter powinien rozpocząć pisanie w ciągu najbliższych 6 godzin)
- zrealizowany tekst (oczekujący na akceptację)
- zlecenie zakończone

  • Wykonać działanie z gotowym tekstem:

- zaakceptować tekst
- odrzucić
- zgłosić do poprawy (z uwagami)

  • Sprawdzić sugerowaną stawkę za napisanie tekstu lub treści.

Jak skorzystać  z API GoodContent?

Aby prawidłowo skomunikować się z aplikacją GoodContent przy użyciu API należy zapoznać się z dokumentacją zawierającą wszystkie niezbędne informacje do implementacji: dokumentacja API GoodContent.

W razie wszelkich problemów zespół platformy dołoży wszelkich starań, by pomóc klientowi prawidłowo zintegrować swój system z usługami GoodContent. Jeśli potrzebujesz wsparcia redakcji GoodContent, prześlij maila na adres: kontakt@goodcontent.pl.

Dlaczego warto używać API

API daje wiele korzyści, niektóre z nich są wręcz kluczowe do wsparcia technologii. Zaletami korzystania z funkcjonalności są:

  • automatyzacja – dzięki wykorzystaniu API, przedsiębiorstwa mogą zautomatyzować pracę np. podczas składania zamówień,
  • zapobieganie oszustwom – API zwiększa bezpieczeństwo korzystania ze względu na ograniczony dostęp do systemu,
  • uproszczenie i przyspieszenie zamówień,
  • tworzenie nowych produktów – można wykorzystać integrację APi do tworzenia własnych produktów np. Aplikacja uber i jej integracja z GoogleMaps.

Przedsiębiorstwa oraz sklepy internetowe coraz chętniej wdrażają tego typu rozwiązania w swoich sklepach. Samodzielne ręczne zarządzanie wszystkimi technologami jest bardzo czasochłonne i często wymaga wręcz zatrudnienia dodatkowego etatu, dlatego warto korzystać z różnego rodzaju interfejsów oprogramowania aplikacji, by optymalizować procesy w przedsiębiorstwie Wprowadzenie API do platformy GoodContent ułatwi oraz przyspieszy pracę nad tworzeniem zamówień oraz nad ich rozpatrzeniem.

Warto wiedzieć - rodzaje API

Wyróżniamy dwa główne typów interfejsów API. Należą do nich SOAP i REST:

SOAP (Simple Object Access Protocol) – jest to starszy typ interfejsu, coraz częściej wypierany przez nowsze rozwiązania takie jak REST czy GraphQL. Dane w SOAP z reguły są w formacie XML, jest on często wykorzystywany w instytucjach finansowych.

REST (Representational State Transfer) – obecnie jest to najpopularniejszy rodzaj API w aplikacjach webowych. Jego działanie opiera się na protokole HTTP oraz na metodach: GET, PUT, POST i DELETE. Dane w REST API z reguły są przesyłane w formacie JSON. Ten rodzaj został wykorzystany do integracji z platformą goodcontent.pl.

Masz pytania lub wątpliwości? Zapraszamy do kontaktu z redakcją GoodContent: kontakt@goodcontent.pl.

Zobacz także
Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.