Jak uzupełnić profil dziennikarza - najważniejsze zasady i wskazówki

2 wrz 2020

content premium

Rejestracja dla dziennikarzy w module Content Premium jest już otwarta!

Zajmujesz się tworzeniem treści i brakuje Ci jakościowych zleceń za dobre stawki? To miejsce dla Ciebie! 

W WhitePress® dobrze znamy rynek i potrzeby klientów, ponieważ pośredniczymy w zamówieniach treści na łączną kwotę ponad 4 mln rocznie netto. Nasze dane jasno wskazują, że popyt na treści wysokiej jakości jest ogromny, a żeby takie stworzyć kluczowi są doświadczeni i wyspecjalizowani copywriterzy i dziennikarze. W Content Premium chcemy współpracować z najlepszymi. 

Model działania modułu Content Premium opiera się o wyszukiwarkę dziennikarzy i copywriterów. Potencjalny klient przeglądając listę proponowanych autorów tekstu najpierw widzi profile najlepiej dopasowane do danego zlecenia. Kolejność jest ustalana na podstawie danych uzupełnionych przez twórców podczas rejestracji, dlatego tak ważne jest, aby przyłożyć się do stworzenia własnej wizytówki i dodać możliwie szczegółowe informacje na temat doświadczenia, wykształcenia i pozycji w portfolio. WhitePress® zastrzega sobie prawo odrzucenia niepoprawnie uzupełnionych profili oraz blokowania kont użytkowników, którzy podadzą w wizytówce nieprawdziwe informacje.

infografika – informacje o dziennikarzach w content premium whitepress

Jak uzupełnić profil, aby efektywnie pozyskiwać zlecenia?

W Content Premium standardowo dziennikarz lub copywriter może utworzyć tylko jeden osobisty profil. Kilka profili na jednym koncie może założyć wyłącznie agencja copywriterska. 

Informacje o profilu dziennikarza podzielone są na sekcje. Wypełniając każdą z nich kieruj się poniższymi wskazówkami.  

Dane ogólne

  • użyj swojego zdjęcia, najlepiej biznesowego, zamiast awatara - dzięki temu zwiększysz swój profesjonalizm i dasz się zapamiętać klientom;
  • w polu “opis” zawrzyj najważniejsze i skondensowane informacje o sobie, użyj języka korzyści aby zaprezentować swoje zalety i wyróżnić się wśród konkurencji. Ta sekcja nie powinna być za długa (maksymalnie kilka zdań).

 Wykształcenie

Uzupełniona sekcja wykształcenia wzmacnia pozycję dziennikarza w wybranych zakresach tematycznych.

  • uzupełnij informacje na temat kierunków studiów, ukończonych kursów i specjalizacji. ścieżka kształcenia wskazuje na tematykę, w jakiej autor czuje się najlepiej i z jakiego zakresu jest w stanie tworzyć jakościowe merytoryczne treści. Jesteś z wykształcenia marketerem, ale pasjonuje Cię makijaż i masz na swoim koncie certyfikaty? Koniecznie zamieść te informacje, bo być może otrzymasz atrakcyjne zlecenia z tej tematyki. 
  • w polach opisu zamieść dodatkowe informacje - np. specjalizacje studiów, tematy pisanych prac dyplomowych, tematykę poruszaną w obrębie danego kursu - słowa kluczowe zostaną uwzględnione w wyszukiwarce i pomogą znaleźć Twoją wizytówkę potencjalnemu klientowi;

Doświadczenie

  • wpisz wiarygodne informacje na temat miejsc pracy i zakresu obowiązków, skup się na czynnościach związanych z tworzeniem treści (artykuły, materiały promocyjne, maile, broszury, e-booki);
  • opisz  również doświadczenie inne niż copywriterskie; dzięki temu pokażesz, że jesteś nie tylko teoretykiem, ale praktykiem z danego zakresu tematycznego. Dla samej wyszukiwarki i klientów może to być czynnik decydujący o wyborze twórcy.

Zakres tematyczny

Moduł Content Premium ma umożliwić znalezienie specjalistów w danym zakresie tematycznym. Ponieważ nie sposób być autorytetem we wszystkich dziedzinach, warto wybrać te obszary, w których czujesz się najlepiej.

  • najlepiej wybierz i dokładnie opisz 2-5 zakresów tematycznych, w których się specjalizujesz;
  • określ realnie poziom specjalizacji w danej dziedzinie (inteligentna wyszukiwarka oceni specjalizację niżej, jeśli dziennikarz przy wszystkich swoich zakresach tematycznych wskaże maksymalną ich znajomość);
  • w polu "Ulubione tematy" wypisz specjalistyczne pojęcia, aby zwiększyć szansą na wybór Twojego profilu podczas korzystania z wyszukiwarki.  

Portfolio

  • poprzyj wskazane w poprzednim punkcie zakresy tematyczne przykładami w sekcji portfolio (wystarczy podać 2,3 przykłady);
  • wybierz swoje najlepsze teksty, napisane samodzielnie i najlepiej podpisane;
  • jeśli Twoje treści zostały opublikowane w znanych i renomowanych mediach, wykorzystaj opcję umieszczania linków do publikacji. Najlepiej wybierz treści, które są pozytywnie komentowane i znajdują się w portalach z danej branży;
  • jeśli nie masz na koncie publikacji online z danej tematyki, możesz też podpiąć artykuł w formacie PDF, system sam uzupełnia tytuł publikacji;
  • treści zostaną poddane ocenie WhitePress® i wpłyną na pozycję w wyszukiwarce; 
  • wyselekcjonuj najlepsze treści, aby Twoje portfolio było przejrzyste. Postaw na specjalizację. Pamiętaj, że to Content Premium i mniej znaczy więcej.

Cennik i oferta

  • skorzystaj z przygotowanej przez WhitePress® listy usług i wybierz te rodzaje zleceń, których chcesz się podejmować; 
  • możesz edytować sugerowane ceny, tak aby spełniały Twoje oczekiwania finansowe za zlecenia;
  • jeśli ciężko Ci wskazać dokładną cenę, nie przejmuj się. Ostateczna cena za usługę będzie ustalana pomiędzy klientem a dziennikarzem przy konkretnym zleceniu; 
  • pamiętaj, że wpisane ceny to wartość wynagrodzenia przed opodatkowaniem.

Wykorzystaj swoją wizytówkę także poza WhitePress®

Mamy dla Ciebie świetną wiadomość. Pieczołowicie uzupełniona wizytówka może być Twoją darmową stroną internetową. Możesz ustalić jej unikalny adres i wykorzystać ją w celu prezentowania swojej osoby poza platformą. Wiesz pewnie jak duże znaczenie w zawodzie copywritera ma profolio. Szukasz zleceń na grupach branżowych, odzywasz się do zleceniodawców w wiadomościach prywatnych czy mailowo? Od dziś nie musisz wysyłać dziesiątek załączników. Wystarczy, że wkleisz link do swojej strony, a Twój profesjonalizm wzrośnie kilkukrotnie. 

Wydaje Ci się, że wypełnienie profilu jest skomplikowane? Nie martw się, intuicyjny system pomoże Ci sprawnie przejść przez ten proces. Poświęć te kilkanaście minut i rzetelnie przygotuj swoją wizytówkę. Jesteśmy pewni, że przełoży się to na ilość i jakość Twoich zleceń po starcie modułu Content Premium dla reklamodawców, który planujemy za grudzień 2020. 

 

Redakcja WhitePress®

 

Zobacz także
Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.