Wizytówka influencera - darmowa strona komercyjna dla influencerów od WhitePress®

17 cze 2020

Influencer wykonuje ciężką pracę. Jest napędzany satysfakcją, aktywnością followersów i wynagrodzeniem od klientów, z którymi współpracuje. Natomiast klienci przed podjęciem współpracy analizują ofertę, historię, trendy widoczności i inne statystyki. Zebranie tych danych oraz przygotowanie oryginalnej, dedykowanej strony może być świetną prezentacją twórcy, ale jest drogie i czasochłonne. WhitePress® przygotował prezent dla influencerów – mogą oni stworzyć taką wizytówkę w 5 minut, zupełnie bezpłatnie i w bardzo atrakcyjnej domenie.  

wizytówki influencerów w whitepress

Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Wizytówka influencera ma ułatwić i przyspieszyć komunikację z potencjalnymi reklamodawcami oraz agencjami. Skupia w sobie wszystkie dane analityczne na temat konta, oferty, statystyki i umożliwia stworzenie własnego portfolio. Można powiedzieć, że jest to taki branżowy Linkedin dla influencerów ;). Wszystko w jednym miejscu i zawsze z aktualnymi danymi. Dzięki temu narzędziu uprościliśmy i skróciliśmy drogę pomiędzy zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Ręczne aktualizowanie informacji i wysyłanie co rusz  screenów ze statystykami konta influencera oraz sporymi załącznikami odeszły już do lamusa.

Analiza inluencera w jednym miejscu

Dzięki narzędziom analitycznym udostępnionym przez WhitePress® jesteśmy w stanie bardzo dokładnie ocenić jakość działań i zasięgi influencerów, a dzięki graficznej prezentacji ułatwiamy czytelność całej oferty.

Od teraz tworzony jest personalizowany adres strony internetowej: nazwaużytkownika.influencer.pl. Nazwę użytkownika można wybrać dowolną, jednak ważne jest, by zachować spójność ze swoimi kontami w mediach społecznościowych. Ułatwi to rozpoznawalność i komunikację z klientem.

Influencer ma dostęp do wszystkich swoich danych dotyczących jego konta i sam decyduje, które z nich chce udostępnić wybranemu klientowi. Wystarczy wskazać interesujące nas elementy, stworzyć hasło i wysłać link do klienta, który otrzymuje gotowy, estetycznie opracowany pakiet informacji.

Korzyści dla infuencera

Każdy influencer, który posiada konto na platformie WhitePress®, może w jednym miejscu pokazać analizę swoich kanałów w mediach społecznościowych. Już nie musi robić screenów, wysyłać kilkunastu maili do reklamodawcy z wybranymi wykresami, analizami i ofertami. Skraca to maksymalnie drogę komunikacji i weryfikacji twórcy przez zleceniodawców. Influencer sam decyduje, co chce pokazać, a czym niekoniecznie chce się pochwalić. Każdą funkcję można włączać i wyłączać wedle uznania, w dowolnej chwili.

wizytówka influencera w whitepress
 

Korzyści dla reklamodawcy

Dla reklamodawców jest to dość duża zmiana – wystarczy, że skontaktują się z wybranym influencerem, który udostępni im konkretne dane, aby mogli szybko ocenić szansę współpracy bez konieczności wymiany kilkunastu maili i załączników. Najważniejszą zaletą procesu jest to, że dane są zawsze na bieżąco aktualizowane, pobierane z API konta. Dlatego też, jeżeli negocjacje trwają przez dłuższy czas, nie ma potrzeby wysyłania co chwilę aktualnych screenów, a jedynie sprawdzenia wizytówki jednym kliknięciem w link. Klient z pewnością doceni zaoszczędzony czas i skupi się na szczegółach realizacji kampanii z influencerem.
 

Atrakcyjny haczyk dla nowych klientów

Z nowego modułu można również skorzystać bez prowadzenia rozmów o współpracę, a zatem wizytówka może stać się atrakcyjnym chwytem zachęcającym do rozpoczęcia nowej kampanii. Jeżeli influencer ma się czym pochwalić, to może to zrobić, udostępniając wizytówkę w każdym ze swoich kanałów, czy to w bio na Instagramie, czy w opisie współpracy na blogu, czy na YouTubie, a nawet poprzez wrzutkę na InstaStory. Link można zamieścić w dowolnym miejscu, gdzie tylko mamy ochotę się zaprezentować. Wystarczy utworzyć wizytówkę influencera bez żądania hasła, aby każdy, kto będzie miał do niej link, zobaczył nasze statystyki.

 

Co znajduje się w wizytówce

Tak naprawdę to wszystko zależy od właściciela konta i tego, co chce pokazać w swojej wizytówce influencera – ma on bardzo szerokie pole wyboru. Zacznijmy jednak od początku.
 

Dane kontaktowe

Nasze dane kontaktowe są bardzo istotne, bo to dzięki nim od razu możemy poznajemy twórcę. Influencer w tym polu udostępnia swoje imię, nazwisko, numer telefonu, adres mailowy, informację, skąd pochodzi, wiek w wybranym przedziale, a także kanały w social mediach, jakie prowadzi. Może to być tylko jeden kanał, a może być ich też kilka: Facebook, Instagram, własny blog czy YouTube. Nie ma obowiązku podawania wszystkich powyższych informacji, można ukryć wybrane z nich.

dane kontaktowe
 

Podstawowe informacje

Tutaj widzimy informacje dotyczące dziedzin, w jakich działa influencer i tematyki jego treści. Można również sprawdzić hasztagi, z którymi utożsamia się autor, określające charakter jego komunikacji. A co najważniejsze, to tu dowiadujemy się, czy właściciel konta dopuszcza współpracę na zasadzie barteru.

podstawowe informacje
 

Kanały

Sekcja kanałów to istna skarbnica wiedzy o influencerze. Można sprawdzić dosłownie wszystko, jednak należy pamiętać, że to od właściciela konta zależy, co chce udostępnić w tej zakładce. Jednym z głównych i najczęściej wymaganych przez klientów parametrów jest po prostu liczba followersów oraz ich przyrost na danym kanale. Dodatkowo możemy sprawdzić "jakość" fanów; czy są to realni użytkownicy, czy też ich liczba została sztucznie podbita przez fejkowe konta. Większość danych aktualizowana jest automatycznie, jedynie dane oglądalności bloga i statystyki z InstaStory należy uzupełnić ręcznie.

analityka kanałów
 

W zależności od tego, jaki rodzaj kanału nas interesuje, możemy uzyskać różne informacje:

  • miesięczna liczba odsłon,
  • wskaźnik ruchu organicznego,
  • najważniejsze słowa kluczowe,
  • Trust Flow,
  • Ahrefs Domain Rating,
  • liczba postów,
  • liczba komentarzy i polubień,
  • engagement rate,
  • dynamika obserwujących,
  • analiza językowa profili obserwujących,
  • aktywność influencera,

... A także wiele innych wartościowych danych. Warto sprawdzić, jakich, zakładając własną wizytówkę influencera.
 

Oferta

Ostatnim elementem w wizytówce influencera jest podana oferta cenowa przypisana do kanału, którego dotyczy. Każda platforma rządzi się swoimi prawami i statystyki nie zawsze są wyrównane, dlatego wycena usługi różni się w zależności od kanału, w którym reklamodawca chce zrealizować współpracę. Możemy na sztywno ustalić kwotę lub podać przedział cenowy, biorąc pod uwagę, że potencjalne koszty kampanii są zależne od wielu czynników.

oferty

 

Jak założyć swoją własną wizytówkę

Aby założyć wizytówkę influencera, należy posiadać aktywne konto w panelu WhitePress® Influencer. Nowi użytkownicy mogą zarejestrować się poprzez link: www.whitepress.pl/influencer.

Jeżeli użytkownik już ma konto na platformie WhitePress®, wystarczy zalogować się na nie, kliknąć przycisk Wizytówka (strona www) > Dodaj wizytówkę, a następnie uzupełnić wymagane dane. Część informacji należy uzupełnić ręcznie, ale większość zaciąga się automatycznie z podpiętych do naszego konta kanałów social media. Poniżej mała ściąga.

tworzenie wizytówki

Krok 1. Kreator zakładania wizytówki.

tworzenie wizytówki

Krok 2a. Ustawienia Ogólne

W tym miejscu dodajemy podstawowe informacje o koncie, takie jak opis główny, zdjęcie w tle, a także ustalamy, czy chcemy utworzyć hasło do naszej wizytówki. Jeśli zdecydujemy się je stworzyć, należy pamiętać, by podać to hasło przy udostępnianiu linku klientowi. Bez niego nie będzie miał możliwości podglądu statystyk.

tworzenie wizytówki

Krok 2b. Dane personalne.

Uzupełniając dane personalne i kontaktowe, możemy zaznaczyć, czy mają być one widoczne w wizytówce, czy też nie. Tutaj także możemy wybrać, czy zgadzamy się na otrzymywanie ofert barterowych.

tworzenie wizytóki

Krok 3a. Ustawienia wyświetlania kanałów.

tworzenie wizytówki

Krok 3b. Dodawanie kanałów

tworzenie wizytówki

Krok 4. Dodawanie własnych statystyk

tworzenie wizytówki

Dodawanie własnych statystyk

Jeżeli prowadzisz bloga, to w tym miejscu możesz zamieścić aktualne statystyki oglądalności, wystarczy zrobić screena np. z Google Analytics i wstawić go w przeznaczonym miejscu. Można dołączyć do niego również opis. Inne dane, jakimi można się tu pochwalić, to np. liczba oglądających InstaStories bądź obserwatorów na Facebook'u.

tworzenie wizytówki

Krok 5. Dodawanie ofert
 

Wizytówka influencera to idealny sposób na zaoszczędzenie czasu przy negocjacjach z potencjalnym klientem. Można zapomnieć o długotrwałym briefowaniu, zbieraniu statystyk oraz informacji o influencerze. WhitePress® rewolucjonizuje komunikację influencer marketingu.

Załóż już teraz swoje konto influencera bądź zaloguj się do obecnego i sprawdź, jakie to proste. Do dzieła!

Zobacz także
Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.