Jak zarabiać więcej w WhitePress® - 11 porad dla wydawców

24 mar 2020

Zapytaliśmy klientów platformy o to, czego oczekują od wydawców i co powoduje, że oferta portalu jest dla nich atrakcyjna. Na podstawie ich odpowiedzi zebraliśmy cenne wskazówki w 11 najważniejszych punktach. Bardzo ważne są informacje o liczbie użytkowników i parametry SEO, ale okazuje się, że niektórzy klienci poszukują też niestandardowych ofert lub zwracają uwagę na szybkość publikacji.

11 sposobów dla wydawców jak zarabiać więcej w whitepress

Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Najważniejsze jest to, czy Twój serwis jest popularny, zadbany i jaką cenę oferujesz za publikację. Często obniżenie ceny powoduje wyraźny wzrost zamówień, jednak zbyt niska cena może spowodować zarazem „zasypanie” zewnętrznymi publikacjami, co obniża jego wartość merytorczną. Oczywiste elementy, które wpływają na popyt, to przede wszystkim: dopuszczenie linków dofollow, zgoda na kod analityczny i aktualne statystyki odwiedzin. Aby jednak znacznie zwiększyć atrakcyjność serwisu, warto przeczytać nasze 11 krótkich porad i w parę minut poprawić ofertę. 
 

1. Zoptymalizuj opis portalu

W WhitePress® dzielimy klientów na tych, którzy bardzo skrupulatnie przeglądają każdą ofertę i tych, którzy nie mają czasu tego robić. Dla tych drugich liczą się, poza ceną i parametrami SEO, informacje o portalu podane „na tacy”. Oczywiście możesz napisać po prostu: portal o modzie, ale możesz też na etapie opisu portalu przyciągnąć potencjalnego klienta. Jakich informacji poszukują klienci?

  • Czym zajmuje się dany portal?
  • Jaka jest jego główna grupa docelowa?
  • Czy portal jest opiniotwórczy, co go wyróżnia?

Zastanów się, czym Twój portal wyróżnia się na tle innych. Przykładowo mogą to być poniższe cechy: jest najstarszym portalem w regionie, skupia wokół siebie entuzjastów lokalnej atrakcji turystycznej lub tworzy największe forum fanów konkretnej dyscypliny sportowej. To bardzo ważne informacje, o których potencjalny klient nie dowie się, przeglądając na szybko Twój portal.

 

2. Dodaj tagi

Czy wiesz, że wielu klientów platformy wyszukuje portale pod konkretnymi frazami kluczowymi, np. „kominki”, „prezenty DIY”, „warszawa nieruchomości”? Jeśli prowadzisz portal budowlany, który ma zakładkę dotyczącą ogrodu – koniecznie dodaj tagi „ogród” i „ogrody” w jego opisie! W ten sposób potencjalny klient znajdzie Cię o wiele szybciej na liście kilku tysięcy portali. Nasze doświadczenie mówi, że w tagach warto wpisać:

  • tytuły najpopularniejszych kategorii w serwisie,
  • grupy docelowe Twojego portalu, np. księgowi,
  • najpopularniejszą tematykę realizowaną na Twoim portalu, np. meble ogrodowe,
  • tematy niszowe, którymi zajmuje się portal, a których nie ma podanych w tematyce WhitePress®, np. lotnictwo.

 

3. Zadbaj o lepszą ocenę merytoryczną i techniczną portalu

Oceny, które nadaje platforma, są ustalane na podstawie obiektywnych wskaźników zewnętrznych narzędzi oraz analizy przeprowadzonej przez dedykowanego pracownika WhitePress®. Dokładniejsze informacje o składowych oceny można znaleźć w tym artykule: Nowe wytyczne jakościowe w WhitePress®. Pamiętaj, że klienci mają możliwość zawężenia listy portali do określonej minimalnej oceny – im wyższa ocena, tym lepiej postrzegany jest portal.

Oceny są też bardzo ważne, gdy jesteś zainteresowany pobieraniem artykułów gościnnych: jest to, obok UU i Trust Flow, jeden z parametrów, które podaje klient.

 

4. Zadbaj o dokładny opis ofert

To prawda, że dla niektórych liczą się tylko cena i parametry SEO portalu. Ale dla klientów, którzy mają niestandardowe wymagania, bardzo ważne są również odpowiedzi na pytania typu: ile dokładnie zdjęć wydawca pozwala umieścić w treści lub jaki rodzaj linkowania dopuszcza? Jeśli jeszcze nie uzupełniłeś dokładnie swoich ofert, zrób to koniecznie.

Specjalnie dla Ciebie zapytaliśmy osoby pracujące w redakcji WhitePress®, z jakimi pytaniami zwracają się do nich na co dzień klienci. Oto najpopularniejsze z nich:

  • W którym dokładnie miejscu na stronie głównej będzie promocja?
  • Co się dzieje z artykułem po roku? Czy wydawca usuwa linki?
  • Ile maksymalnie zdjęć mogę zamieścić w treści?
  • Czy jest możliwość usunięcia innych reklam, np. banerów w otoczeniu artykułu?
  • Czy jest możliwość usunięcia komentarzy?

 

5. Dodaj ofertę z promocją w mediach społecznościowych

Jeśli tylko Twój portal ma stronę na Facebooku lub profil na Twitterze, koniecznie dodaj je do swojej oferty. Powinna to być oferta z promocją na stronie głównej, stworzona z myślą o maksymalnych zasięgach dla klienta. Oczywiście możesz przy tym wymagać od klienta wyższej jakości treści lub artykułu typowo content marketingowego, niereklamowego – w końcu będzie to treść, którą wypromujesz wśród swoich czytelników.

 

6. Dodaj ofertę pod publikację notek prasowych

Z platformy korzystają zarówno indywidualni reklamodawcy, agencje SEO, domy mediowe, jak i agencje PR. Dla tych ostatnich ważna jest publikacja notek prasowych ich klientów. Pamiętaj, że tego typu treści są często nieunikalne.

 

7. Dodaj ofertę z napisaniem artykułu

Choć wielu klientów przychodzi do platformy z własnymi, gotowymi artykułami, a WhitePress® również oferuje napisanie treści, pamiętaj, że jest też grupa klientów, którzy preferują napisanie artykułu przez wydawcę. Dlaczego?

  • Nikt tak jak wydawca nie zna swoich odbiorców; on najlepiej wie, jak przedstawić temat, by zainteresował czytelników.
  • Napisanie artykułu przez osobę, która tworzy treści na portal, gwarantuje, że będzie on podobny do treści wydawcy, nie będzie wyglądał jak „przyklejona reklama”.
  • Wydawca nie odrzuci własnego tekstu.

Stworzenie takiej dodatkowej oferty zajmie Ci dwie minuty – po prostu powiel jedną z aktualnych ofert, edytuj, dodaj opcję napisania artykułu, określ liczbę dni i w wycenie oferty dolicz zarobek za copywriting. Pamiętaj, że skoro jest to treść stworzona przez Ciebie, może być bez obaw promowana – w końcu to Ty masz wpływ na to, co będzie się w niej znajdować.

 

8. Dodaj ofertę z gwarancją ruchu

Nie samymi agencjami SEO żyje WhitePress® – mamy też wielu klientów, którzy oczekują wymiernych efektów publikacji, nie tylko linka dofollow. Tacy klienci wybierają oferty z promocją na stronie głównej, z linkami do publikacji w mediach społecznościowych.  Lecz czasem jest to wciąż zbyt mało – niektórzy oczekują konkretnej gwarancji odsłon swojego artykułu. Tego typu oferty są też najczęściej promowane w platformie jako oferty „Super Content Marketing”.

Dodając tego typu opcję, musisz pamiętać, że wymaga ona od Ciebie konkretnej promocji, aż do osiągnięcia zagwarantowanej liczby odsłon. Dlatego:

  • zadeklaruj tylko taką liczbę odsłon, którą jesteś w stanie zapewnić klientowi. Jeśli Twój portal ma 3000 UU miesięcznie, nie obiecuj w ofercie 2000 odsłon. Oszacuj swoje możliwości na podstawie własnych promowanych artykułów.
  • pamiętaj, że ruch możesz dowozić dowolnie, jednak zagwarantowana liczba odsłon musi zostać dostarczona w ciągu miesiąca. Możesz promować artykuł na stronie głównej tak długo, aż uda się osiągnąć wymaganą liczbę odsłon, albo np. promować go w grupie na Facebooku, której jesteś administratorem.

 

9. Dodaj ofertę publikacji bezterminowej

W WhitePress® rozumiemy, że „na zawsze” to za długo, jednak wielu klientów pyta o oferty, które nie znikną po roku. Nasz system monitoruje, co dzieje się z publikacjami do roku od dnia wklejenia linku do platformy, a dodatkowo na liście portali klient może sprawdzić, co wydawca robi z artykułem od roku wzwyż, do 36 miesięcy po publikacji. Dla wielu klientów deklaracje są jednak niewystarczające i proszą o gwarancję nieusuwania artykułu tak długo, jak portal będzie istniał. Możesz im to zapewnić, tworząc dodatkową, droższą ofertę na tzw. dożywotnią publikację, w której zobowiążesz się do nieusuwania artykułu z linkiem tak długo, jak długo będzie istnieć portal.

 

10. Dodaj ofertę z nietypowym czasem publikacji

Tego typu oferta jest przydatna szczególnie na portalach droższych. Jeśli celem jest wypromowanie konkretnej imprezy lub promocji czasowej, nie ma potrzeby, by artykuł pozostawał na stronie przez rok. Dla klientów atrakcyjniejsza jest wówczas tańsza oferta z promocją, która po określonym czasie – najczęściej miesiącu – jest usuwana z portalu. Pamiętaj jednak, że musi być ona bardzo wyraźnie oznaczona w platformie. Redakcja WhitePress® sugeruje, że najlepiej zawrzeć taką informację już w nazwie oferty.

 

11. Zoptymalizuj czas wykonania publikacji

Dla klienta bardzo ważny jest czas, w którym zostanie wykonane zlecenie. Szczególnie pod koniec miesiąca, gdy trwa walka o wykonanie mediaplanu, a copywriter współpracujący z agencją opóźnił wykonanie zlecenia, liczy się każdy dzień. Redakcja WhitePress® zawsze stara się pomóc klientom i kontaktuje się telefonicznie z wydawcą z prośbą o wykonanie zlecenia jak najszybciej. Jednak już przed złożeniem zamówienia zarówno klienci, jak i pracownicy WhitePress®, wybierając portal, kierują się wskaźnikiem szybkości publikacji, który jest widoczny przy każdym portalu. Jeśli Twój wskaźnik szybkości jest większy niż 3 dni, portal staje się mniej atrakcyjny w oczach klienta potrzebującego szybkiej publikacji. Oczywiście optymalny czas to jeden dzień roboczy.

Pamiętaj też, że możesz w każdej chwili poprawić czas publikacji, ponieważ system podaje średnią zarówno ze wszystkich publikacji, jak i tę z ostatnich 5, dzięki czemu klient widzi, jak szybko wydawca publikacje w ostatnim czasie.

 

Czy wiesz już, jakie zmiany wprowadzić, by wpłynąć na wzrost popularności Twojego portalu w WhitePress® ? Pamiętaj, że im bardziej merytoryczny i jakościowy serwis, tym łatwiej o popyt na publikacje, pod warunkiem, że umiesz odpowiednio zaprezentować portal i dostosować ofertę do zróżnicowanych potrzeb klientów. Mamy nadzieję, że nasze wskazówki Ci w tym pomogą!

 

Zobacz także
Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Wydawca

    Z tego co zauważyłem, czas publikacji jest obliczany nieprawidłowo. W przypadku, gdy wydawca zgłasza uwagi do reklamodawcy, a ten po dopiero kilku godzinach/dniach poprawia publikację - czas jest sztucznie zawyżany (liczony jest non stop od zlecenia do wykonania).

    2020-03-27, 15:44