Nowy dashboard projektu – analityka strony reklamodawcy

Działania SEO i contentowe muszą być wspierane danymi i poddawane analizie. Szczególnie jeżeli nasz klient lub szef lubi wszelkiego rodzaju wskaźniki, wykresy i tabele. Od dzisiaj klienci WhitePress® otrzymują dostęp do analityki swoich stron (projektów) w oparciu o narzędzia: Senuto, Semstorm, Ahrefs, Majestic, Moz w jednym miejscu. Publikujemy tylko podstawowe, najważniejsze dane, a bardziej wymagających użytkowników zachęcamy do bezpośredniego skorzystania z powyższych narzędzi (szczególnie tych polskich).
 

nowy statystyki w dashboardzie projektu reklamodawcy w platformie
 

Monitorowanie kondycji pozycjonowanej lub promowanej strony obejmuje szereg codziennych działań. Służy do tego wiele darmowych i płatnych narzędzi. Aby ułatwić cały proces, zebraliśmy dane z tych najważniejszych, przedstawiając je w postaci wskaźników, tabel i wykresów. Informacje są aktualizowane przez WhitePress® przynajmniej raz w miesiącu w oparciu o API. Przy każdym wskaźniku podajemy jego datę aktualizacji.

Dla kogo przeznaczony jest nowy widok statystyk?

  • Dla tych, którzy chcą zobaczyć „na szybko” wyniki swojej strony.
  • Dla firm, które chcą porównać wyniki i dopiero wybrać narzędzia.
  • Dla tych, którzy dopiero się uczą i jeszcze nie zakupili dostępów do narzędzi.

Więcej o polskich narzędziach, z których pobierane są dane, mozesz przeczytać w tych artykułach: Senuto, Semstorm.
 

Jak zobaczyć statystyki i kto je otrzymuje za darmo?

Aby zobaczyć statystyki, należy przejść do listy projektów, wybrać promowaną stronę (projekt) i nacisnąć przycisk „Statystyki domeny”. Analiza będzie dotyczyła domeny (lub subdomeny) wygenerowanej na podstawie adresu www przypisanego do projektu.

statystyki projektu w dashboardzie whitepress

statystyki w dashboardzie projektu whitepress

Bezpłatne aktualizacje statystyk są udostępniane raz w miesiącu dla wszystkich projektów, które w ostatnich 1, 3, 6 lub 12 miesiącach realizowały wydatki na publikacje płatne o średniej wartości miesięcznej powyżej 300,00 zł netto. Dodatkowo każdy klient (bez względu na wydatki) może uzyskać bezpłatne statystyki dla jednego projektu. 

Koszt częstszej aktualizacji statystyk (niż raz w miesiącu) lub publikacji statystyk dla kolejnego projektu (który nie spełnia warunków wydatków) to tylko 10 zł netto. Opłata ta ma przeciwdziałać masowemu sprawdzaniu domen – do tego służą zewnętrzne narzędzia.

Większość projektów ma już wygenerowane bieżące statystyki. Jeżeli jednak w projekcie nie wygenerowano statystyk (nowy projekt lub projekt nie spełniający warunku wydatków), to po złożeniu prośby o aktualizację statystyk trzeba poczekać zwykle parę minut. Reklamodawca zostanie poinformowany mailem w momencie, gdy zestawienie będzie gotowe.
 

Jakie wskaźniki są widoczne dla projektu?

Pierwszą grupą danych są wskaźnik jakościowe, obrazują one ogólną kondycję strony w oparciu o narzędzia Ahrefs, Moz, Majestic. Oceniają one głównie jakość i moc linkowania. 

wskaźniki jakościowe projektu w whitepress

Druga grupa danych to wskaźniki dotyczące ruchu i słów kluczowych. Tutaj skorzystaliśmy z większej liczby narzędzi, między innymi: Alexa, Google, Senuto, Semstorm.

wskaźniki dotyczące ruchu, słów kluczowych i inne w dashoboardzie projektu whitepress

 

Jakie wykresy są widoczne dla projektu?

Unikalne domeny linkujące (od Ahrefs)

Wykres prezentujący jak kształtowała się liczba domen linkujących do strony w określonym czasie. Istnieje możliwość zawężenia analizowanego okresu do ostatniego roku, kwartału lub miesiąca.

unikalne domeny linkujące w dashboardzie projekty w whitepress
 

Pozyskane i utracone domeny linkujące (od Ahrefs)

Wykres prezentujący liczbę pozyskanych/utraconych domen linkujących do strony w określonym czasie. Istnieje możliwość zawężenia analizowanego okresu do ostatniego roku, kwartału lub miesiąca.

pozyskane i utracone domeny linkujące
 

Liczba słów kluczowych (od Ahrefs)

Wykres prezentujący zmiany liczby słów kluczowych w TOP100 wyników Google. Istnieje możliwość zawężenia analizowanego okresu do ostatniego roku, kwartału lub miesiąca.

liczba słów kluczowych
 

Ruch organiczny (od Ahrefs)

Wykres prezentujący zmiany w ruchu organicznym dla danej strony. Istnieje możliwość zawężenia analizowanego okresu do ostatniego roku, kwartału lub miesiąca.

ruch organiczny
 

Widoczność (od SemStorm)

Wykres przedstawiający zmiany w widoczności witryny w Semstorm. Istnieje możliwość zawężenia analizowanego okresu do ostatniego roku lub miesiąca. Ciemniejszym kolorem oznaczono widoczność w TOP10, jaśniejszym w TOP50. Analiza wykresu widoczności jest pomocna przy badaniu kondycji witryny.

widoczność
 

Słowa kluczowe (od Senuto)

Wykres przedstawiający zmiany w widoczności witryny w Senuto. Istnieje możliwość zawężenia analizowanego okresu do ostatniego roku, kwartału lub miesiąca. Najciemniejszym kolorem oznaczono liczbę fraz w TOP3, średni kolor to liczba fraz kluczowych w TOP10, TOP50 symbolizuje natomiast jasnoniebieski wykres.

słowa kluczowe

 

Jakie tabele są widoczne dla projektu?

Najważniejsze wyrażenia (od Senuto)

Lista fraz kluczowych uszeregowana według wskaźnika widoczności w Senuto. Obok fraz prezentowana jest również pozycja, na której słowo kluczowe rankuje w organicznych wynikach wyszukiwania, widoczność oraz szacunkowa miesięczna liczba wyszukań.

najważniejsze wyrażenia
 

Najważniejsze wyrażenia (od SemStorm)

Lista fraz kluczowych uszeregowana według wskaźnika ruchu w SEMSTORM. Obok fraz prezentowana jest również pozycja, na której słowo kluczowe rankuje w organicznych wynikach wyszukiwania. Stanowi wskazówkę, które frazy generują największy ruch do naszej strony internetowej.

najważniejsze wydarzenia
 

Analiza konkurencji (od Ahrefs)

Wskazana przez Ahrefs lista konkurencyjnych stron z widocznością na wspólne słowa kluczowe. Na trafność doboru konkurencji może mieć wpływ liczba fraz w TOP10 – im jest ich więcej, tym sugestie powinny być trafniejsze.

analiza konkurencji
 

Analiza konkurencji (od Senuto)

Wskazana przez Senuto lista konkurencyjnych stron rankujących w TOP50 organicznych wyników wyszukiwania na wspólne słowa kluczowe. Dla każdej z konkurencyjnych domen zaprezentowana została widoczność, liczba słów kluczowych w TOP10 oraz ekwiwalent reklamowy Adwords, jaki należałoby wydać do uzyskania z reklam PPC takiej widoczności, jak z organicznych wyników wyszukiwania.

analiza konkurencji
 

Najpopularniejsze anchory (od Ahrefs)

Najpopularniejsze anchory linków przychodzących, które prowadzą do strony. Obok każdej frazy pojawia się liczba występowania anchora w linkowaniu oraz informacja, jaki procentowy udział w ogólnym profilu linków stanowi wskazane słowo kluczowe.

najpopularniejsze anchory
 

Najpopularniejsze strony (od Ahrefs)

Wskazane przez Ahrefs podstrony uszeregowane według szacunkowej wielkości ich miesięcznego ruchu organicznego. Dla każdego linka wyszczególniona została również liczba słów kluczowych, dla których strona rankuje w TOP100 organicznych wyników wyszukiwania.

najpopularniejsze strony

 

Jak wygenerować plik PDF

Jeżeli widzimy statystyki na ekranie, możemy je również wyeksportować do pliku PDF.

generowanie raportu pdf – statystyki projektu w whitepress

Taki plik zawiera dowolne sekcje – możemy wybrać, które wykresy czy tabele mają się w nim znaleźć. Na tym etapie możemy też podjąć decyzję, czy chcemy w pliku PDF pokazywać nasze dane firmowe oraz czy do pliku ma być dołączona legenda z opisem wszystkich wskaźników i wykresów.

generowanie raportu pdf ze statystykami projektu w whitepress
 

Przykładowy plik z raportem (pełna wersja) do projektu www.bielsko.biala.pl – pobierz tutaj.

 

Zobacz także
Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Tymmi

    Super, że wdrożyliście te raporty, ale rozumiem, że z Waszego portalu korzystają tylko zawodnicy, którzy ograniają SEO? Raczej zwykły użytkownik nie będzie wiedział jak z tego korzystać, przydałby się wpis o interpretacji (szczególnie dane z MOz, Majestic, ahrefs) i na co zwrócić uwagę przy analizie domeny.

    2020-03-25, 07:28