Obchodzimy Międzynarodowy Dzień Wiedzy o Pingwinach

24 sty 2020

Co roku 20 stycznia obchodzony jest Światowy Dzień Wiedzy o Pingwinach i my również o nich pamiętaliśmy. Przecież to takie sympatyczne i miłe stworzenia, na których widok od razu pojawia się uśmiech na twarzy… Czy to żart? Nie do końca, ale w takim razie co ma piernik do wiatraka? Domyślacie się, dlaczego akurat o tych stworzeniach wspominamy?

rocznica pingwina w whitepress

Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Pingwiny to przyjazne z wyglądu ptaki przystosowane do życia w wodzie, gdzie spędzają nawet 75% czasu. Ich technika pływania jest niezwykła, potrafią z ogromną prędkością wyskoczyć z wody nawet na odległość 1,8 metra. Na świecie żyje 17 gatunków pingwinów, z których aż 10 jest uznanych za zagrożonych, a 4 za bliskie zagrożenia. Obecnie zagrażają im utrata siedlisk, zmiany klimatyczne, wprowadzanie gatunków inwazyjnych, przełowienie oceanów, zanieczyszczenie oceanów, śmieci a także wycieki olejów. Stosunkowo nowym zagrożeniem jest turystyka. Wiedzieliście o tym?

A może myślicie o pingwinach w zupełnie inny sposób? W branży SEO pojęcie pingwina jest bardzo ważne. Co prawda w tym kontekście mało ma wspólnego z ptakami żyjącymi na półkuli południowej, ale łączy je wspólna nazwa.

W wirtualnym świecie pingwin (ang. penguin) pojawił się w kwietniu 2012 roku. Dokładnie 24 kwietnia Google wprowadził algorytm o tej nazwie, który miał za zadanie ograniczyć spam w sieci. Sprawdzał on moc linków promujących witryny i czyścił te o słabej jakości oraz te, które pochodziły z podejrzanych źródeł. Można powiedzieć, że nagradzał strony z naturalnymi hiperłączami, dobrym contentem i umiarkowaną ilością mocnych słów kluczowych, a karał te z dużym wolumenem spamerskich linków.

fot. Każdy pingwinek znalazł swojego właściciela :)

Zdania na temat zasadności wdrożenia przez Google algorytmu Pingwin były podzielone. Początkowo wprowadziło to spore zamieszanie, nikt bowiem nie wiedział, jakim kluczem są sprawdzane witryny i linki do nich prowadzące. Wiele głosów oburzenia wywołało niekiedy bezpodstawne (z punktu widzenia pozycjonerów) czyszczenie dobrych linków, obniżające widoczność witryn od dawna utrzymanych na wysokich pozycjach. Jak wiemy, działania SEO to długofalowe czynności, na które składa się wiele procesów – trudno się więc dziwić, że nagłe spadki były trudne do zaakceptowania. Po pojawieniu się Pingwina zapanował w branży spory chaos, a specjaliści SEO toczyli burzliwe dyskusje.

Z czasem pojawiały się kolejne aktualizacje algorytmu, a środowisko oswajało się z tym kłopotliwym „zwierzątkiem” w sieci. Początkowo zmiany wprowadzane były raz w roku, aż do 2016, gdy algorytm na dobre zagościł w silniku Google'a i zaczął na bieżąco sprawdzać jakość linków. Choć dziś lepiej już znamy pingwina, a pozycjonerzy nauczyli się z nim obchodzić, działanie algorytmu ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników.

Dlaczego aktualizacja Pingwin jest właśnie pingwinem? Według niektórych to nawiązanie do komiksów DC o Batmanie, w których postać Pingwina była odwiecznym wrogiem bohatera i jednym z głównych czarnych charakterów serii. Cyfrowy Pingwin ma więc uosabiać walkę ze „złym” SEOwcem, spamerem, który przynosi otoczeniu szkody i kryje się pod parasolem sprytnych narzędzi, wprowadzających w błąd wyszukiwarkę. Czy rzeczywiście twórcy algorytmu posłużyli się analogią do kultowego komiksu – o to trzeba by dopytać samego Google.

 

WhitePress postanowił uczcić Dzień Pingwinów – zarówno cyfrowych, jak i ptasich przyjaciół. Stworzyliśmy zbiór wybranych wypowiedzi, które pojawiały się w ostatnich latach w sieci nt. algorytmu Pingwin. Autorami cytatów są osoby, które działają w branży SEO od długiego czasu. Można powiedzieć, że to „wyjadacze” w tej dziedzinie, a są to: Artur Strzelecki, Bartosz Góralewicz, Damian Sałkowski, Dariusz Jurek, Krzysztof Janowski, Krzysztof Marzec, Łukasz Rogala, Łukasz Trześniewski, Marcin Brzeziński, Marta Gryszko, Mateusz Dela, Michał Kliszczak, Michał Wiercimok, Paweł Gontarek, Paweł Rabinek, Piotr Cichosz, Robert Niechciał, Sebastian Jakubiec, Sławomir Gdak, Szymon Słowik, Tomasz Stopka, Tomasz Wieliczko oraz Zbigniew Bocian.

Cytaty można przeczytać tutaj:

pdf - myśli zebrane z okazji światowego dnia wiedzy o pingwinach

Myśli zebrane... z okazji Światowego Dnia Wiedzy o Pingwinach.
 

Żeby dodać smaczku całej akcji, każdą z tych osób obdarowaliśmy pluszowym pingwinkiem, by można było, spoglądając na niego, wspominać tę google’ową rewolucję z uśmiechem. Przecież SEO to ciągłe działanie, trzymanie ręki na pulsie, wiele wyzwań i nowości, mimo licznych utartych szlaków. Tu nie stoi się w miejscu. Akcja została odebrana z pozytywnym zaskoczeniem i wysokim poczuciem humoru. Dziękujemy, że tworzycie z nami wirtualną rzeczywistość!

Zobacz także
Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Alena

    Awesome idea and realisation! Very creative approach, love it!

    2020-01-25, 12:00