Średni URL Rating od Ahrefs dla opublikowanych artykułów u wydawcy

27 sty 2020

Nie od dziś wiadomo, że działania content marketingowe i SEO powinny być oparte na konkretnych danych. WhitePress® dostarcza ich coraz więcej. Do szerokiej puli informacji o wydawcach dodajemy wskaźnik średniego UR (URL Rating od Ahrefs) opublikowanych artykułów. Znacznik ten pozwala określić i porównać siłę podlinkowania artykułów przez wydawców. Dane pochodzą z narzędzia Ahrefs (API) i zebrane są na podstawie tysięcy artykułów opublikowanych przez WhitePress®.

nowa funkcjonalność w platformie whitepress – średnie url rating od ahrefs

Na rok 2020 zaplanowaliśmy kilkadziesiąt istotnych udoskonaleń platformy. Większość z nich opiera się na integracji z narzędziami zewnętrznymi. Aby usługa platformy WhitePress® była kompleksowa i jednocześnie atrakcyjna, postanowiliśmy pokryć wszelkie koszty integracji i generowania danych. Nowy wskaźnik „Średni UR”, który określa średnią wartość "URL Rating" opublikowanych artykułów przez WhitePress® u danego wydawcy.

UR – czyli URL Rating od Ahrefs

URL Rating (UR) pokazuje nam, jak silny jest profil linkowania adresów URL. Ten parametr przyjmuje wartości od 1 do 100, przy czym 1 to słaby wynik a 100 bardzo dobry. UR według autorów narzędzia jest mocno skorelowany z rankingiem Google. Na ten wskaźnik ma wpływ linkowanie wewnętrzne danego serwisu oraz linkowanie zewnętrzne. Praktycznie rzecz biorąc, dla podstron z artykułami wartość UR powyżej 10 to bardzo dobry wynik. Jeśli natomiast Ahrefs nie ocenił wskazanego adresu, to zwracana jest wartość „0”.

Dlaczego UR jest ważny i jak dokładnie liczymy średni UR?

Jeżeli przyjmiemy, że celem naszej publikacji jest zdobycie linka, to lepiej, jeżeli on prowadzi ze strony, do której prowadzi wiele …innych linków. Serwisy internetowe (blogi, portale) o dobrej architekturze dbają o to, aby nasycenie linków wewnętrznych było dobre i by każda podstrona przez cały okres istnienia serwisu była linkowana. Wówczas UR podstron jest wysoki.

Zdarza się, że wydawcy publikują artykuły „zawieszone w próżni”, tzn. takie, na które można wejść, znając ich URL, ale nie da się znaleźć ich w inny sposób – nie prowadzą do nich żadne linki od wydawcy. Nie jest to korzystna sytuacja, ponieważ wtedy UR linka wynosi „0” lub jest bardzo niskie (np. linki pochodzą tylko z zewnętrznych źródeł).

WhitePress® liczy UR dla 10 ostatnich publikacji na stronie wydawcy, pod warunkiem, że są starsze niż trzy miesiące. Dzieje się tak dlatego, że dopiero po tych kilku miesiącach UR się stabilizuje, znikają linki ze strony głównej i Ahrefs ma czas na przeliczenie wskaźnika. W przypadku, kiedy jeszcze nie było publikacji u danego wydawcy, obliczamy UR artykułu podanego jako przykładowy przez wydawcę (ta informacja jest uzupełniana podczas rejestracji).

Jak zobaczyć średni UR Wydawcy?

W widoku listy portali są trzy nowe miejsca, w których pojawia się Średni UR.

1. W szczegółach portalu po kliknięciu w jego adres jednym ze pokazywanych wskaźników jest Średni UR.
 

url rating w whitepress
 

2. Dodaliśmy filtr "Minimalny Średni UR" wśród filtrów zaawansowanych.

średnie url rating w platformie whitepress
 

3. Osoby, które chcą stale widzieć ten wskaźnik na liście mogą przejść do konfiguracji kolumn:

url rating w whitepress

i zaznaczyć kolumnę "Średni UR":

url rating w whitepress

Po zatwierdzeniu zmian wskaźnik ten będzie widoczny bezposrenio na liście:

średnie url rating w whitepress

Zobacz także
Wasze komentarze (2)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Michał

    Idziecie w dobrym kierunku :)

    jangas.pl

    2020-01-27, 17:13
  • Tomasz Królak

    Bardzo dobra zmiana. Niestety praktyką często były artykuły na portalach regionalnych z brakiem jakiegokolwiek linkowania wewnętrznego do artykułu. Niektórzy wydawcy informowali o tym w opisie przed publikacją, jednak to zaledwie mały % wszystkich wydawców. Czynnik którego brakowało, super sprawa

    tebim.pro

    2020-01-27, 10:31