WhitePress – podsumowanie 2019 roku: edukacja, ekspansja i wzrost sprzedaży

20 gru 2019

WhitePress® rozpoczął 2019 rok z kilkoma dużymi i rozpędzonymi projektami, które mocno zaprzątały nam głowę. Z drugiej strony, jako firma mieliśmy też oczekiwania związane ze wzrostem podstawowych wskaźników finansowych. Ten rok był dużym wyzwaniem. Jak więc ostatecznie minął? Czy zdarzyło się coś niespodziewanego? Wreszcie, jakie mamy wyzwania na 2020 rok? Odpowiadamy na wszystkie te pytania.

Podsumowanie roku 2019 w whitepress
 

Styczeń 2019. Jest gorąco – mamy 3 projekty, które muszą wyjść super!

Jesteśmy firmą, która robi dokładny plan roczny, zakłada budżety, określa mapę działań i terminy na każdy projekt. W styczniu 2019 roku mieliśmy w toku aż 3 duże projekty, dwa z nich decydujące o przyszłości firmy. To było stresujące! Pierwszym projektem było dokończenie książki, która miała być skromnym wyzwaniem, a okazała się pretendować do rangi biblii influencer marketingu. Drugi projekt to rozwój zagraniczny, do którego podchodzimy bardzo poważnie i który zdecyduje o naszej przyszłości. Trzecim wyzwaniem, bardzo technologicznym, było stworzenie nowego produktu: modułu analitycznego wspomagającego influencer marketing. Kolejne miesiące zapowiadały się bardzo pracowicie.

Luty 2019. Cały zespół pracuje nad książką

Codziennie pojawiały się nowe strony, nowe wyzwania. Co ciekawe, sami te strony, wyzwania i coraz większe oczekiwania kreowaliśmy. Musieliśmy na nie odpowiadać ogromnym wysiłkiem i ciężką pracą. Nasi pracownicy poświęcili na ten projekt w sumie ponad 1000 godzin, myśleliśmy, że będzie ich może 300. Część treści, korektę, redakcję wykonały podmioty zewnętrzne. Każdy akapit, ilustracja, zdjęcie, przypis były sprawdzane po 10 razy, a kolor wstążki, grubość pergaminu, klasa papieru, projekt pudełka, treść maila z podziękowaniem, formy płatności, polityka rabatowa i tysiące innych zagadnień omawialiśmy w naszych zespołach. Za 60 dni mieliśmy oddać książkę.

Marzec 2019. Tomasz Domański na pokładzie :-)

To był największy proces rekrutacyjny w firmie, trwał 3 miesiące i w tym czasie analizowaliśmy ponad 200 kandydatów. Wybraliśmy Tomka, który jest odpowiedzialny za tworzenie zespołów zagranicznych. Stanowisko jest poważne i brzmi: "International Business Development Manager". Na szczęście Tomasz okazuje się właściwym człowiekiem na właściwym miejscu. Teraz zespół liczy już 10 osób, a niebawem powiększy się o kolejne.
Link: https://www.facebook.com/WhitePress/photos/a.634969136555828/2362418557144202/?type=1&theater

Kwiecień 2019. Ponad 400 stron wiedzy pachnącej papierem

„Influencer marketing od A do Z” to 468 stron naszpikowanych praktyką, case studies i wskazówkami od ekspertów z branży. Książka powstała we współpracy z marketerami, influencerami, prawnikami, analitykami i specjalistami SEO, aby wycisnąć z tematu 110% konkretów. Sprzedaliśmy ponad 1000 sztuk do grudnia 2019 roku, więc pierwszy projekt zakończył się sukcesem. Wydanie dobrze dopracowanej książki to nie lada wyzwanie. Więcej o książce i formularz zamówień: https://www.whitepress.pl/ksiazka-influencer-marketing

Maj 2019. Rozpoczynamy ekspansję zagraniczną – na początek 4 kraje europejskie

Pierwsze nasze biura zostały otwarte na terenie Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii. Powstały także zagraniczne zespoły, prowadzące działania operacyjne – najpierw pozyskiwanie wydawców, później reklamodawców i obsługę wszystkich procesów. Jeżeli ktoś myśli, że pokonanie formalności, rekrutacja w 4 różnych krajach, przygotowania techniczne to "piece of cake" - to nie zna życia :-). Ekspansja zagraniczna to kluczowy moment w rozwoju naszej firmy i właśnie w maju zrobiliśmy największy krok. Więcej: https://www.whitepress.pl/aktualnosci/106/rozpoczynamy-ekspansje-zagraniczna-na-poczatek-4-kraje-europejskie

Czerwiec 2019 (cały rok). Wiele nowych usprawnień w platformie

Wprowadzamy nowe wskaźniki przy portalach i wydawcach, np. informacje o średnim czasie publikacji artykułu (z wykresem trendu) oraz ocenę portalu przez użytkowników (reklamodawców). Dodaliśmy też możliwość uzupełniania koszyka z pliku XLS oraz usprawniliśmy proces zamawiania treści innego typu niż artykuły. To tylko przykłady. W tym roku wdrożyliśmy około 50 mniejszych lub większych usprawnień. W 2020 roku poświęcimy na nie 5 razy więcej czasu. Spodziewajcie się wielu, wielu pozytywnych niespodzianek.

Lipiec 2019. Miesiąc wideo

Prawie każdy rok ogłaszany jest rokiem wideo. My mamy taki miesiąc i był nim lipiec 2019. Oddajemy komplet filmów instruktażowych (10 sztuk) o platformie oraz pracujemy nad oficjalnym filmem reklamowym platformy, który już przetłumaczyliśmy na 5 języków. Filmy mają profesjonalną formułę i podkład dźwiękowy. Spontaniczne wideo może jest proste, jednak jeżeli wszystko ma być perfekt to pracy jest mnóstwo. Zobacz nasze filmy: https://www.youtube.com/user/whitepresspl/videos

Sierpień 2019. Zakup GoodContent

To była niespodziewana akwizycja w pełni przeprowadzona przez nasz zespół, w sierpniu ustaliliśmy wszystkie warunki transakcji, a 10 września ogłosiliśmy je światu. GoodContent to platforma pośrednicząca pomiędzy copywriterami a Reklamodawcami. Umożliwia szybką realizację tworzenia treści, w szczególności niespecjalistycznych tekstów. W platformie zarejestrowanych jest ponad 20000 copywriterów i ponad 3500 klientów. Serwis jest sposobem zarobku dla wielu osób, które rozpoczynają przygodę z copywritingiem, stanowi też źródło stałego dochodu doświadczonych dziennikarzy. Więcej: https://www.whitepress.pl/aktualnosci/109/whitepress%C2%AE-przejmuje-goodcontent-pl

Wrzesień 2019. Odpalamy nowy moduł Influencer Marketing!

Rozszerzona wyszukiwarka influencerów z ogromnym modułem analitycznym i bezpłatna strefa ogłoszeń to dwie główne funkcjonalności zaprojektowanego od podstaw, nowego modułu. Doświadczenie zdobyte podczas koordynacji tysięcy kampanii pozwoliło nam stworzyć zaawansowany produkt, który ułatwi najtrudniejszy etap realizacji projektów influencer marketingowych, czyli dobór właściwych osób do współpracy. Nasi programiści dali radę - jesteśmy z nich dumni!
https://www.whitepress.pl/aktualnosci/107/whitepress%C2%AE-influencer-w-zupelnie-nowej-odslonie

Październik 2019. Rozpoczęcie sprzedaży usług poza Polską

Od tego miesiąca użytkownicy platformy WhitePress® mają dostęp do portali z Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii. Do wyboru jest kilkaset serwisów w każdym kraju pozyskanych bez pośredników, ze starannie opisaną ofertą i w najlepszych cenach. Platforma zapewnia wygodny i szybki proces publikacji dla marketerów bez względu na to, jaki język portalu ich interesuje. Do końca roku nasze zagraniczne spółki opublikują kilkaset artykułów. Wyobraźcie sobie co się dzieję w systemie w zakresie przeliczania walut i fakturowania, gdy klient z Francji poprzez polski WhitePress kupuje publikację w języku czeskim u wydawcy słowackiego. Najważniejsze jest to, że ani wydawca, ani klient nie musi się tym martwić - wszystko robi platforma.
https://www.whitepress.pl/aktualnosci/110/no-to-zaczynamy-%E2%80%93-czechy-slowacja-wegry-i-rumunia-juz-mozesz-publikowac-miedzynarodowo

Listopad 2019. Mamy prawie 10 000 portali w bazie

Wspólna aktywność polskich i zagranicznych zespołów pozwala na dodawanie ponad 1000 portali miesięcznie. Każdy portal jest dokładnie analizowany, opisywany i oceniany. Nasz cel jest już teraz jasny: 20 000 portali w 2020 roku, w tym ponad 10 000 w języku innym niż polski. Równocześnie stale aktualizujemy informacje o wydawcach, tak aby były aktualne i rzeczowe.

Grudzień 2019. Dwa nowe kraje w ofercie WhitePress®

W grudniu wprowadzamy ofertę publikacji artykułów na portalach z Ukrainy i Bułgarii. Co ciekawe, realizacja zamówień w tych krajach odbywa się poprzez partnerów na zasadzie franczyzy. Klienci z Polski mogą liczyć na bardzo dobre ceny, idealną obsługę i dużą dynamikę wzrostu liczby portali. Klienci z Ukrainy i Bułgarii są obsługiwani przez lokalne zespoły i spółki. Wszystko gra!

Podsumowanie 2019 roku

  • Wartość sprzedaży w 2019 roku przekroczyła 19 mln złotych netto. To spory wzrost w stosunku do 2018 roku.
  • Zwiększyliśmy zatrudnienie w firmie o 15 osób, z czego 10 osób tworzy zespół zagraniczny.
  • Mamy o 4000 więcej portali w ofercie niż rok temu.
  • Analizujemy na bogato ponad 10000 influencerów.
  • Odnotowaliśmy ponad 3000 wzmianek o naszej firmie w social mediach.
  • Opublikowaliśmy kilkadziesiąt artykułów w naszej Bazie Wiedzy.
  • Przygotowaliśmy 10 filmów instruktażowych.
  • Wydaliśmy piękną i mądrą książkę.
  • Naszą stronę odwiedziło ponad 700 tys. użytkowników.


Rok 2020 – co planujemy?

Przede wszystkich będziemy rozwijać funkcje wspierające publikację treści. Po dwóch latach skupienia się na rozwoju technologii w kierunku ekspansji zagranicznej i influencer marketingu, w 2020 roku poświęcimy najwięcej czasu programistów i projektantów dla naszej podstawowej usługi i klientów z Polski. Chcemy, żeby pod koniec 2020 roku GoodContent była platformą, która nie tylko dostarczy szybko proste treści, ale także pozwoli zamówić specjalistyczne artykuły wysokiej jakości. Chcemy intensywnie popracować nad tą marką i funkcjonalnością platformy. Będziemy dalej rozwijać nowy moduł WhitePress Influencer – mamy bardzo jasno sprecyzowane plany w tym zakresie. Wiemy, czego oczekują klienci i spełnimy te oczekiwania.

Co najważniejsze, chcemy zdobyć kolejnych 8-10 rynków zagranicznych i zdecydowanie zwiększyć sprzedaż całej grupy dzięki działaniom międzynarodowym.

Mamy nadzieję, że dalej będziecie z nami. Dziękujemy Wam za 2019 rok!

Zobacz także
Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Bizzit

    powodzenia zwłaszcza w zdobywaniu rynków zagranicznych, to dobre cele dla nas wszystkich, także klientów!

    bizzit.eu

    2019-12-31, 17:08