WhitePress® Influencer w zupełnie nowej odsłonie!

Rozszerzona Wyszukiwarka Influencerów i bezpłatna Strefa Ogłoszeń to dwie główne funkcjonalności zaprojektowanego od podstaw, nowego WhitePress® Influencer. Doświadczenie zdobyte podczas koordynacji tysięcy kampanii pozwoliły nam stworzyć zaawansowany produkt, który ułatwi najtrudniejszy etap realizacji projektów influencer marketingowych, czyli dobór właściwych osób do współpracy.

nowy whitepress influencer

W 2016 roku w ramach WhitePress® udostępniliśmy moduł mający pomóc w automatyzacji kampanii z Influencerami. Na przestrzeni kolejnych lat mierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami stawianymi przez dynamicznie rozwijający się rynek. Po przeprowadzeniu kilku tysięcy kampanii utwierdziliśmy się w przekonaniu, że najważniejszym i jednocześnie najtrudniejszym etapem w influencer marketingu jest dobór właściwych Twórców, w ramach którego musimy przejść przez 2 etapy działań:

  • znalezienie Influencerów, którzy pasowaliby do naszej marki pod względem tematyki publikacji, zasięgów i kosztów,
  • zweryfikowanie wiarygodności wybranych profili poprzez dokonanie ich audytu, oceniając tym samym jakość publikacji, zaangażowanie pod postami, trendy związane z rozwojem kanałów i jakość publiczności (ważna pod kątem identyfikacji fejk Infleuncerów).

Skupiliśmy się więc na usprawnieniu procesu szukania Twórców. Stworzyliśmy narzędzie, które pozwala zarówno łatwo znaleźć odpowiednich Influencerów jak i zweryfikować ich wiarygodność. Dodatkowo, zaprojektowaliśmy Strefę Ogłoszeń, czyli miejsce w którym Reklamodawcy mogą pozyskiwać oferty od osób zainteresowanych realizacją kampanii dla ich marek.

 

Wyszukiwarka Influencerów - ponad 9000 twórców i 18000 kanałów

W Wyszukiwarce Influencerów wzięliśmy pod lupę ponad 9 000 Twórców i 18 000 kanałów na YouTube, blogów, profili na Instagramie i Facebooku (stan na 09.2019, liczba ta będzie się zwiększała z miesiąca na miesiąc). O każdym z nich publikujemy szereg przydatnych statystyk. Znacząca część Influencerów zarejestrowała swoje konto w WhitePress® - dzięki informacjom, które samodzielnie uzupełnili, dostarczamy o nich znacznie więcej danych, m.in. szacowany koszt współpracy. 

Nasza redakcja przejrzała profil każdego influencera, dzięki temu platforma dostarcza wiele informacji, które byłyby trudne do pozyskania w automatyczny sposób.

Dostęp do Wyszukiwarki Influencerów jest płatny. Najważniejsze funkcje Wyszukiwarki Influencerów:


1. Rozbudowane filtrowanie. W wyszukiwarce znajdują się filtry pozwalające znaleźć Twórców m.in po:

  • kategorii, w jakiej publikują treści,
  • słowach kluczowych lub #, które pojawiły się w ich postach,
  • płci, lokalizacji, kategori wiekowej i cenie,
  • czasie ostatniej aktywności,
  • estetyce profilu,
  • rodzajach kanałów,
  • zasięgach kanałów,
  • zaangażowaniu pod publikacjami,
  • wskaźnikach SEO.

 

2. Lista profili. Już w tym miejscu możemy sprawdzić, w jakich kategoriach tematycznych wybrani Influencerzy publikują treści oraz jakie są podstawowe statystyki ich mediów. Interpretację nieznanych wskaźników ułatwiają liczne dymki z wyjaśnieniem metodologii oraz graficzne symbole pomagające ocenić dane. W tym miejscu można także otworzyć szczegółowe raporty profili.

 

3. Raporty profili. Nasze doświadczenie w zakresie prowadzenia kampanii influencer marketingowych pozwoliło nam łatwo zdefiniować, których danych musimy dostarczyć marketerom, aby ułatwić im proces doboru Twórców. W efekcie kilkunastu miesięcy prac udało nam się przygotować szczegółowe raporty dla każdego z Influencerów. Ich analiza pomaga ocenić potencjał Twórcy i zweryfikować jego wiarygodność.

WhitePress® działa w zgodzie z obowiązującym prawem i regulaminami monitorowanych mediów społecznościowych. Nasze narzędzie zbiera dane zwracane przez oficjalne API portali społecznościowych oraz innych narzędzi. Wiele wartościowych danych wpisywanych jest przez samych Influencerów oraz redakcję portalu. Przetwarzanie danych uwzględnia przepisy rozporządzenia o ochronie danych osobowych - RODO (ang. General Data Protection Regulation, GDPR), anonimizację danych oraz trendy i wytyczne związane z bezpieczeństwem danych. Gdy to niezbędne, zbieramy zgody od samych Influencerów lub stosownie wypełniamy obowiązek informacyjny.

 

4. Grupy ulubionych. Ułatwieniem w procesie szukania Twórców z całą pewnością jest możliwość stworzenia grupy ulubionych Influencerów. Wystarczy, że przy danym profilu klikniemy serce, a zostanie on automatycznie dodany do Ulubionych. Wyróżnionych w ten sposób Twórców można znaleźć korzystając z odpowiedniego filtra.

 

Bezpłatna Strefa ogłoszeń

Wprowadzona w 2017 roku Tablica Ogłoszeń cieszyła się dużą popularnością, dlatego zdecydowaliśmy się zoptymalizować jej funkcjonowanie przekształcając ją w niezależną usługę. W nowej Strefie Ogłoszeń Reklamodawcy mogą szukać Influencerów dodając ogłoszenia o współpracy. Interaktywny formularz briefa pozwala sprecyzować wymagania w stosunku do Twórców definiując elementy takie jak oczekiwane kanały współpracy, formaty publikacji, kwestie związane z wysyłką produktu czy udzieleniem licencji. 
 


Proces pozyskiwania ofert jest zautomatyzowany i bardzo prosty. Dodając ogłoszenie należy określić, jakie są minimalne zasięgi Influencerów, którzy mogą zgłosić swoją propozycję współpracy i w jakich kategoriach tematycznych powinni publikować oni swoje treści. Tylko tym Twórcom pokażemy brief. Zainteresowane osoby przesyłają ofertę. Reklamodawca może zarządzać zgłoszeniami podejmując w stosunku do nich dwie akcje:

  • dodać ofertę do Ulubionych - redakcja udopstępnia wówczas dane kontaktowe Influencera takie jak adres e-mail i opcjonalnie numer telefonu; Influencer otrzymuje informację, że Reklamodawcy podoba się jego oferta i być może wkrótce skontaktuje się z nim bezpośrednio;
  • odrzucić ofertę - Influencer dostaje informację, że jego oferta nie była atrakcyjna dla Reklamodawcy.

Kontakt z wybranymi Twórcami powinien być podejmowany przez Reklamodawcę za pośrednictwem uzyskanego adresu e-mail lub numeru telefonu. W Strefie Ogłoszeń nie funkcjonuje panel do prowadzenia komunikacji z Twórcą -  z tego też względu wyceny nie są już obciążone marżą dla WhitePress®. 

Działanie Strefy Ogłoszeń jest całkowicie zautomatyzowane. Briefy po określonym czasie emisji (maksymalnie 1 miesiąc) przestają być wyświetlane Influencerom. Od tego momentu Reklamodawcy mają 60 dni, by wykonać akcję w stosunku do pozyskanych ofert współpracy lub by wznowić ogłoszenie.

 

Dostęp do WhitePress® Influencer

Dostęp do Wyszukiwarki Influencerów można aktywować w modelu abonamentowym. W sprzedaży są 3 pakiety abonamentów:

  • BASIC - 350 zł i 50 tokentów, 
  • STANDARD - 500 zł i 200 tokentów,
  • PREMIUM - 800 zł i 600 tokentów.

Tokeny pozwalają otwierać szczegółowe raporty dla Twórców (1 token = 1 raport). Każdy otwarty raport jest aktywny i aktualizowany przez 1 miesiąc. Istnieje możliwość wykupienia abonamentów na 1, 3, 6 lub 12 miesięcy, przy czym zakup abonamentu na okres dłuższy niż 1 miesiąc gratyfikowany jest dodatkowym rabatem. Niewykorzystane tokeny nie przechodzą na następy miesiąc. W ramach danego okresu rozliczeniowego istnieje możliwość dokupienia dodatkowych tokenów.

Strefa ogłoszeń jest całkowicie bezpłatna zarówno dla Reklamodawców, jak i Infleuncerów.

Przed podjęciem decyzji o zakupie abonamentu warto zapisać się na 30-minutowe demo, podczas którego można zobaczyć wszystkie funkcjonalności nowego modułu.

 

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu.

 

Zobacz także
Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.